Followers

Saturday, April 16, 2011

bisikan piluku...

Alhamdulillah hari ini aku masih diberi kesempatan untuk mengupdate blog ni..terima kasih pada korang yg always sokong n menemani ak dalam pembikinan blog yg x seberapa ni.Entah kenapa hari ni keadaan seakan sepi dan sayu.Aku x tahu kenapa sebenarnya..tahu x..pengalaman baru aku untuk tahun ni bila aku keluar mengikuti jemaah Tablig di Kg.Gudang Garam segamat.Banyak pengalamn yg aku dapat.Dan ak teringin nk share ngn korang.Mungkin sudut pandangan kita untuk orang2 yg kuat agama ataupun lebih dikenali sebagai kumpulan @ Ahli tablig.Tapi bila aku bersama-sama berada satu tikar dengan mereka.Baru aku tahu sebenarnya mereka sentiasa fikir risau untuk umat Muhammad S.A.W.Mereka ingin kita turut sama bertaubat kpd Allah S.W.T.takut2 antara kita tersandung di kaki syurga.Aku pun merasakan yg sama .. tp aku masih x kuat untuk berdakwah supaya manusia berubah,iman aku masih goyah.Hari ni mungkin aku akan memikirkannya,tp esok dan hari-hari seterusnya..adakah aku akan tetap fikirkan saudara-saudaraku?

         Malam-malam yang berlalu ,aku biarkan dengan begitu saja..tanpa aku fikir tentang nyawaku..adkah aku akan hidup untuk hari seterusnya? ibu dan ayah ..adakah mereka akan bersamaku untuk hari seterusnya...hummm..sekarang aku hanya mampu berdoa dan sentiasa berdoa agar Allah memberi aku & umat Islam yg lain hidayah dan pintu rahmatnya..InsyaAllah...

       Setiap orang pernah melakukan dosa.Begitu juga dengan aku.Yang hanya tahu melakukan dosa tp jarang sekali memikirkan bahana yng bakal aku lalui kelak.Indahnya kalau mekar mawar mewangi setiap hari dari ia berkembang sehingga kuncup kelayuan....Sesungguhnya,pintu taubat Allah masih terbuka...dan alhamdulillah aku masih berpeluang untuk bertaubat kepada allah...itulah kita..manusia..yg mudah lupa bila kita senang dengan kehidupan kita.Ubahlah corak itu............

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...