Followers

Friday, April 5, 2013

New Created :)

Bismillahirahmanirahim, Assalamualaikum...
hmm, hari ni Qayyum kembali untuk melepaskan rindu pada blog yg sudah lama sunyi...Alhamdulillah Allah memberikan lagi kudrat untuk Qayyum bangkit mencari kekuatan. Sehingga hari ini masih lagi berdiri sebagai  Muhammad Qayyum :) 
Siapalah kan yang selalu singgah kt blog ni lagi kan, ada lagi ke? mungkin tak ade...sebab semua cerita kt dalam blog Qayyum x menarik sangat.hee :P cepatnya masa berlalu kan, tahun ni da 20 tahun usia Q...waktu yg berlalu begitu pantas inilah yang menambahkan kenangan yg dihimpun sehari-hari...apa yang dijalani,apa yang diharapkan,yang didambakan..adalah dalam kenangan..anda semua macam mana? gembira atau sebaliknya dengan kehidupan anda? , yang penting syukuri nikmat dari Allah ok :)
sekarang ni da masuk bulan April 2013, macam lama sangat Q x bercerita kat blog ni kan, ada ke yang menanti? hihi...mungkin my sweet brother _Akmal Ramli beria nak baca..:)
Baiklah, perkembangan terbaru Q : sekarang berkhidmat di KopTown Hotel Segamat, dari bulan november 12, sehinggalah hari ini..Alhamdulillah,rezeki Allah masih ada, dan insyaallah masih banyak menanti..DOA , SOLAT tu yg penting kan...
 

Qayyum harap rezeki Allah yang diberikan ini berkekalan dan bertambah-tambah...kekuatan dan ketabahan sentiasa dicari...subahanallah :|
*Qayyum da beli telefon baru taw, hihi ini dia....
 :) gambar yang bawah ni pulak gambar-gambar latest :

Soal cinta pula ? huhu,cerita yang panjang sudah pun Q lalui sepanjang waktu ini..hati ni mmg pernah dimiliki tp jodoh tu semua milik Ilahi, Q redha , selalu yakin dan percaya biarlah cinta datang sendiri...yang paling penting kejujuran dan kesetiaan....dan anda semua jgn berjanji kalau sebenarnya tak tahu mampu dikotakan atau tak...Q banyak belajar dari pengalaman..semuanya mematangkan diri Q..harap semuanya bahagia mencari kehidupan masing-masing...sebuah lirik lagu untuk dikongsi bersama :
Gelora melanda di dalam hidup ku
Dapatkah ku cari tenang
Awan kelabu menutup cahaya
Masa ku rasa sinarannya

Sampai bila aku menahan tangisan
Yang berlubuk dalam jiwa
Namun ku mampu tersenyum
Pada isi alam

Dan pada mu yang mengcewakan
Tiap harapan hati ku
Kini membeku dan kau pun membisu

Gelora melanda didalam hidup ku
Dapatkah ku cari tenang
Hilang di jiwa wajah mu sering ku jumpa
Serasa beratnya jiwa tertekan

Korus
Serasakan ingin ku bertanya
Pada mu takdir yang lama di sana
Mengapakah aku telah diperlakukan
Dengan beban cinta yang kecewa

Relalah aku menerimanya
Ku tahu esok tiada serupa
Moga ada rahsia kekecewaan ku
Bagai penawar ketenangan

Dalam hidup ku berilah sinar
Beraraklah awan yang kelabu
Tidak salah mu yang menghancurkan
Dan demi Tuhan Yang Esa
Bahgialah dikau





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...